DŹWIGNIA HANDLU ZYSKAJ NA HANDLU

Usługi kurierskie dla firm

Dziś wiele firm nie bazuje już wyłącznie na swoich stacjonarnych sklepach czy obiektach usługowych. Od lat bowiem obserwujemy ich ekspansję w przestrzeni wirtualnej. Jest to też odpowiedź na potrzeby i przyzwyczajenia klientów. Znakomita ich część to internauci, którzy stawiają na wygodę, poszukując produktów i usług w Sieci. Stąd też właściciele przedsiębiorstw z branży e-commerce korzystają z usług firm kurierskich. Jedną z bardziej doświadczonych jest InPost. Prezentujemy więc krótki przewodnik po usługach InPost skierowanych do firm.

Usługi kurierskie dla klientów biznesowych

Na polu logistyczno-kurierskim firma ta działa już od 20 lat. Od czasu, kiedy wchodziła na rynek ze swymi usługami, wiele się zmieniło. Najpierw doręczyciele nie dostarczali indywidualnym klientom tak wielu paczek. Obecnie zaś zamiast chodzić do sklepów preferują zamówić pożądany produkt, aby wkrótce otrzymać go do rąk. W międzyczasie InPost wprowadziło Paczkomaty, które stały się powszechnym widokiem w polskich miastach. Zwykle umiejscowione są obok osiedli, stacji benzynowych oraz innych miejsc, w których często przebywamy, i do których łatwo docieramy. W tych automatycznych skrytkach pocztowych zarówno odbiera się zamówienie, jak i je nadaje. Otrzymują je adresaci, którzy zwykle zamawiają towary za pośrednictwem Internetu. A nadają je sprzedawcy, czyli klienci biznesowi. InPost proponuje im usługi dostosowane do ich potrzeb i możliwości. Warto zauważyć, że takie rozwiązanie jest nie tylko wygodne (dla nadawców i odbiorców), ale również stanowi opcję przyjazną środowisku naturalnemu. Kurierzy udają się do kilku wybranych punktów, nie musząc jeździć do odbiorców rozsianych nieraz licznie na wszystkich krańcach miasta. Doręczyciele w krótkim czasie dostarczają znacznie więcej paczek, niż gdyby musieli wybierać się pod drzwi klientów. Zatem tzw “problem ostatniej mili” nie jest już palący i nie generuje nadmiernych kosztów. 

Wysyłka biznesowa w taki sposób trafia prędko do odpowiednich rąk. Dostawa zostaje bowiem zrealizowana już w następnym dniu roboczym – tak jest w ponad 90% przypadków. Kurier odbiera paczki w siedzibie firmy i jeżeli jest ich jednorazowo przynajmniej pięć, wtedy przedsiębiorca nie ponosi dodatkowych opłat. Oszczędzone środki z powodzeniem więc inwestuje w rozwój firmy. Ma też ten komfort, że osoby korzystające z jego oferty bez zbędnych trudności wymienią lub zwrócą towar. Przed jego otrzymaniem skorzystają z aplikacji umożliwiającej śledzenie przesyłki. 

Klient biznesowy nada różnorodne paczki – różniące się głównie wagą, rozmiarem czy kształtem. I tak standardowa cechuje się regularnym kształtem, a długość żadnego z jej boków nie przekracza 120 cm, a ich suma – 220 cm. Niestandardowa jest większa i nieraz odróżnia się innym kształtem – choćby cylindrycznym czy owalnym. Gabarytowa charakteryzuje się większą wagą niż rzeczywista, a dłużycowa ma wyraźnie dłuższy bok. Wyróżniamy również palety, w których waga jednego elementu nie przekracza 800 kilogramów.

Elastyczne i kompleksowe usługi sprawiają, że każdego roku korzystają z nich nowi właściciele sklepów internetowych.

mgr ekonomii Krzysztof Olech
seo@getso.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *