DŹWIGNIA HANDLU ZYSKAJ NA HANDLU

Co to jest dropshipping?

Prowadzenie biznesu w dzisiejszych czasach wymaga dość sporej elastyczności w różnych obszarach. Wciąż zmieniające się preferencje klientów oraz uwarunkowania rynkowe sprawiają, że pewne modele biznesowe znane z przeszłości się wyczerpują, zaś wypierają je zupełnie nowe formy. Jednym z ciekawszych zjawisk z jakim mamy w tym względzie do czynienia jest tak zwany dropshipping co to jednak jest tak właściwie?

Czym jest Dropshipping?

W największym skrócie dropshipping można opisać jako pewnego rodzaju specyficzny model logistyczny realizowany w internetowej sprzedaży. W praktyce polega on na tym, że w takim formacie działania sprzedawca nie musi posiadać własnego magazynu czy nawet produktów. Całe obciążenie związane z przechowywaniem towarów oraz ich wysyłką przeniesione jest na hurtownie z którą podjęta została współpraca. Taki model świetnie sprawdzić się może chociażby w przypadku początkujących biznesów, które na wstępnym etapie nie są jeszcze w stanie określić jak bardzo uda im się zaistnieć na rynku.

Zalety dropshippingu

Jak łatwo można się domyśleć taka forma działania posiada bardzo wiele zalet. Oprócz likwidacji kłopotów związanych ze wspomnianym magazynowaniem i wysyłką towarów należy do nich między innymi znacznie zmniejszony koszt prowadzonej działalności. Kiedy bowiem przedsiębiorca działa w modelu dropshippingu to zupełnie nie są mu potrzebne osoby wykonujące chociażby wszelkie magazynowe zadania. Jak wiadomo koszty zatrudniania pracowników wciąż w naszym kraju nie należą do najmniejszych zatem brak konieczności zatrudniana dodatkowych pracowników z pewnością jest czymś co wpłynie bardzo pozytywnie na finanse każdej firmy.

Dropshipping a zwrot towaru

Pewne wątpliwości przed wdrożeniem opisywanego przez nas modelu dropshipping czasem pojawiają się co do kwestii zwrotu towarów. Wiele osób zastanawia się bowiem, gdzie klient może go dokonać skoro nasz własny magazyn nie istnieje? Otóż także i wtedy nie ma najmniejszego problemu. Coraz większa bowiem liczba hurtowni umożliwia zwroty towaru sprzedanego właśnie w taki sposób. W wypadku reklamacji należy jednak wspomnieć, iż na mocy aktualnych przepisów prawnych, gdy sprzedaż odbywała się w systemie B2B zwrot może nie przysługiwać. Obowiązek jego przyjęcia dotyczy bowiem wyłącznie transakcji B2C o czym także warto pamiętać

mgr ekonomii Krzysztof Olech
seo@getso.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *